Puutarhakoira

26.08.2019


Ansku väittää, että minä olen jästipää. Mikä se jästi on? Minä olen karvapää niin kuin kunnon cairnin pitää ollakin. Tykkään maistella kaikenlaisia kasveja. Niitä kasvaa meidän pihalla, ja minä autan Anskua niiden hoidossa. Me ollaankin ihan pihalla joka päivä. Ansku kyykkii yhdessä paikassa ja minä ahkeroin toisessa. Olen pieni ja kasvien alla saan tehdä puutarhahommia ihan rauhassa. Kunnes Ansku kiskoo minut pensaan alta - senkin epeli, tällä pihalla pensaat leikkaan minä etkä sinä! Nyt Ansku kyykkii taas muualla. Maistanpa paria oikein isoa ja herkullisen näköistä kukkaa. Ne ovat korkealla, yritän hypätä. Katkaisenpa tuosta yhden varren. Raks vaan, ja kukka tömpsähtää maahan. Alan järsiä toista vartta. Ansku säntää paikalle - minun Itoh-hybirdi! - tai jotain sellaista, ja melkein itkee. Yritän lohdutella ja nuolen naamasta. Pahuksen pusukone! Ansku pyyhkii rillejään. Nyt Ansku kiikuttaa verkon koko puskan ympärille. Vaikkei ne kukat edes maistuneet hyviltä! Kohta täällä on aidattu kaikki mielenkiintoiset kasvit. Mitä minä sitten hoidan?

Luna

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita